Σε αυτό το άρθρο θα σας προτείνουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για την σωστή χρήση των βενζινοκίνητων αλυσοπρίονων, που θα βοηθήσουν τόσο τον ερασιτέχνη όσο και τον επαγγελματία.
Διαδικασία πρώτης εκκίνησης του αλυσοπρίονου σας
Τα σωστά βήματα για την εκκίνηση του αλυσοπρίονου είναι τα έξης
-
Προετοιμασία του αλυσοπρίονου
- Ετοιμάζετε μείγμα αμόλυβδης βενζίνης και λαδιού μίξης για δίχρονους κινητήρες (προτιμάμε λάδι υψηλών προδιαγραφών ημί- ή πλήρως συνθετικό) στην αναλογία που προτείνει ο κατασκευαστής (1:50, 1:40 ή 1:20). Καλό είναι να αποφεύγετε ακατάλληλα δοχεία για αποθήκευση καύσιμου (όπως μπιτόνια νερού, λαδιού κα), και να προτιμάτε τα ειδικά (κόκκινα συνήθως) μπιτόνια για την αποθήκευση και την μεταφορά καύσιμου (διαθέσιμα σε 5-10-20l)
- Έπειτα τοποθετήστε το μείγμα στο δοχείο καυσίμου (δίπλα στην τάπα έχει ανάγλυφο το σχέδιο μιας αντλίας βενζίνης)
- Τοποθετούμε το λάδι για την αλυσίδα στο αντίστοιχο δοχείο δίπλα στην τάπα έχει ανάγλυφο το σχέδιο ενός λαδικού). Να προτιμάτε μόνο ειδικό λάδι αλυσίδας για αλυσοπρίονα. Χρήση ακατάλληλου λαδιού αλυσίδας μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην αντλία λαδιού ή διαρροές στο κύκλωμα λαδιού. Μην χρησιμοποιείτε παλιά λάδια μηχανής αυτοκίνητου ή χρησιμοποιημένα τηγανέλαια!!
Είστε στον σωστό δρόμο….το μόνο που μένει να κάνετε είναι να ακολουθήσετε βήμα- βήμα τις παρακάτω οδηγίες για να αποφύγουμε «μπουκώματα» και επίσκεψη στο συνεργείο!!!
-
Εκκίνηση με κρύο κινητήρα
- Ενεργοποιήστε το φρένο της αλυσίδας.
- Εάν το μοντέλο διαθέτει κουμπί αποσυμπίεσης, πιέστε το.
- Ενεργοποιήστε το τσοκ. Εάν το αλυσοπρίονο διαθέτει πουάρ (σύστημα εξαέρωσης/αντλίας καυσίμου), πιέστε τη φούσκα λίγες φορές, έως ότου καταστεί ορατό το καύσιμο και εισέλθει έτσι στο καρμπυρατέρ (8-10 φορές είναι αρκετές).
- Τραβήξτε επανειλημμένα την χειρόμιζα μέχρι ο κινητήρας να προσπαθήσει να εκκινήσει. Μετά τον χαρακτηριστικό ήχο προσπάθειας εκκίνησης, απενεργοποιείστε το τσοκ και τραβήξτε την χειρόμιζα.
- Εφόσον πάρει εμπρός επιταχύνετε. ώστε ο κινητήρας να είναι στο ρελαντί και στη συνέχεια απελευθερώστε το φρένο της αλυσίδας.
- Αφήστε τον κινητήρα στο ρελαντί για λίγα λεπτά μέχρι να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.
-
Εκκίνηση με ζεστό κινητήρα
Όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, δεν χρειάζεται η χρήση του τσοκ για την εκκίνηση. Ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγίες, αγνοώντας τις αναφορές στη χρήση του τσοκ. Σε περίπτωση δυσκολίας εκκίνησης του κινητήρα, χρησιμοποιήστε τη λειτουργία μισού γκαζιού. Για τη λειτουργία μισού γκαζιού, πρώτα ενεργοποιήστε πλήρως το τσοκ και, στη συνέχεια, πιέστε το προς τα πίσω.
Προετοιμασία για την αποθήκευση του μηχανήματός σας
Όταν ολοκληρώσετε την εργασία κοπής, καλό θα είναι εάν δεν ξαναχρησιμοποιήσετε σε σύντομο χρονικό διάστημα το αλυσοπρίονο σας, να ακουλουθήσετε ορισμένες συμβουλές. Κατά την περίοδο αποθήκευσης πρέπει να προηγηθούν συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να εκκινήσει ο κινητήρας του εύκολα την επόμενη φορά που θα τον χρειαστείτε. Αρχικά θα πρέπει να αδειάσετε το δοχείο καυσίμου από το καύσιμο που είχατε χρησιμοποιήσει. Έπειτα εκκινείτε την μηχανή, χωρίς βενζίνη στο δοχείο καυσίμων, και την αφήνετε να λειτουργήσει μέχρι να σβήσει. Μόλις σβήσει ο κινητήρας, ενεργοποιείτε το τσοκ και εκκινείτε την μηχανή εκ νέου μέχρι να ξανασβήσει. Όταν σβήσει και δεύτερη φορά, η μηχανή σας είναι έτοιμη για αποθήκευση. Καλό είναι σε αυτήν την φάση και πρίν την αποθήκευση, να αφιερώσουμε και λίγο χρόνο για την καθαριότητα του αλυσοπρίονου (φίλτρου αέρα, λάμας κλπ). Διαβάστε στο blog μας, αναλυτικές οδηγίες και tips!!!
Αν δεν εφαρμόσετε την διαδικασία αποθήκευσης σωστά το αποτέλεσμα θα είναι να βουλώσει το καρμπυρατέρ και δεν θα είναι δυνατόν να εκκινήσει ο κινητήρας την επόμενη φορά που θα τον χρειαστείτε. Η αντιμετώπιση αυτής της βλάβης διορθώνεται με αντικατάσταση του καρμπυρατέρ (ή κιτ επισκευής) ή τον καθαρισμό αυτού και πραγματοποιείται μόνο από εξειδικευμένο συνεργείο. Άρα καταλαβαίνετε είναι κάτι το οποίο είναι απαραίτητο για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα στο μέλλον. Κάτι τέτοιο μπορεί να το διαπιστώσετε αν μετά από αποθήκευση μακράς διάρκειας ο κινητήρας σας δεν εκκινεί. Τότε μπορείτε να δοκιμάστε να εκκινήσετε το εργαλείο σας με τον παρακάτω τρόπο: Αφαιρέστε και ελέγξτε το μπουζί.
- Αν είναι βρεγμένο και αρκετά βρώμικο, καλό είναι να το αντικαταστήσετε. Τραβήξτε την χειρόμιζα 2-3 φορές και τσεκάρετε αν υπάρχει θέμα τροφοδοσίας από το καρμπυρατέρ.
- Αν είναι στεγνό και σχετικά καθαρό, ρίξτε 3 έως 4 σταγόνες καυσίμου με λάδι για δίχρονους κινητήρες απευθείας μέσα στον κύλινδρο (από την τρύπα του μπουζί). Τοποθετείστε το μπουζί και προσπαθήστε να εκκινήσετε τον κινητήρα με λίγο γκάζι και το τσοκ απενεργοποιημένο.